CAÇADORS DE LA VALL DEL GES (3r 2016/17)

AQUESTA PÀGINA SERVIRÀ PER EXPLICAR QUÈ ESTEM FENT AMB AQUEST PROJECTE

QUÈ?
Amb aquest projecte intentarem fer un zoo virtual dels animals salvatges vertebrats (tenen esquelet) que viuen pels voltants de Sant Pere de Torelló.

QUI?
Els alumnes de 3r de l'Escola Josep Maria Xandri.

COM?  
1r aprendre a classificar els animals segons si tenen esquelet o no.
2n estudiar cada grup d'animals vertebrats.
3r fer el zoo virtual situant els animals en un mapa.

QUAN?
Ho farem a la tardor durant el primer trimestre.   



CLASSIFIQUEM ANIMALS

Durant les tres últimes setmanes de setembre ens vam organitzar en grups de 4 i 5 persones per fer un zoo virtual però no sabíem com agrupar els animals.

Primer de tot vam agrupar les fotos d'animals segons:

Aquest grup està classificant els animals que tenen ales i els que no
El grup d'en Ferran, l'Abril, l'Adrià i la Maria estan discutint com poden agrupar els animals.





Aquest grup està classificant animals.

Després les vam escriure a la pissarra i vam veure que n'hi havia moltes. 

A la pissarra hem escrit totes les classificacions que hem pensat.

No sabíem quina triar per fer el nostre zoo virtual. Finalment, vam visitar la web del zoo de Barcelona. Allà vam descobrir que agrupaven els animals en 5 grups i que tots aquests animals tenien esquelet: eren animals VERTEBRATS!






ESTUDIEM ELS 5 GRUPS D'ANIMALS VERTEBRATS
 
  • Per fer aquesta segona activitat hem fet una presentació digital amb els mateixos grups de 4 i 5 persones.
  • Així, a l'aula de 3r de mig octubre fins a mig novembre cada equip s'ha preparat la presentació d'un dels 5 grups d'animals vertebrats que hi ha.
  •  Això ho hem fet per estalviar-nos feina, ja que cal molt temps per preparar el guió per la presentació, després cal passar-ho al programa amb els ordinadors portàtils i finalment buscar imatges i insertar-les.
  • Finalment, cada grup ens explica el seu treball i la resta de la classe podem aprendre de l'explicació. Aquí les teniu:


 












BUSQUEM RASTRES



Un cop estudiats cada grup d'animals volíem saber quins són els animals que tenim més a prop i concretament els que viuen a la zona de la Riera.

Petjades de Porc Senglar
Cau de Talp

Excrements que no hem pogut esbrinar de quin animal són

A l'aula vam intentar imaginar-nos de quin animal corresponia cada rastre. Després vam contrastar-ho amb llibres, fotos d'internet i observant els excrements amb la lupa:




TALLER DE RÈPTILS

La Mercè ens va ensenyar alguns rèptils.

Aquí podem veure una tortuga "Aligator"

També vam poder tocar una "pitó albina"!



XERRADA JORDI BAUCELLS DEL GRUP NATURALISTA D'OSONA


Dilluns 19 de desembre de 2016 els alumnes de 3r i 4t vam tenir la visita d'en Jordi Baucells que és membre del Grup Naturalista d'Osona:



En Jordi ens va fer una explicació sobre alguns animals vertebrats d'Osona i concretament de la Vall del Ges. 
Jordi Baucells explicant la migració de l'Àliga Marcenca


A partir de la projecció de fotos seves va anar explicant curiositats d'animals com l'esquirol, l'escurçó, la granota verda, la puput, el xoriguer...
El Dragó s'alimenta de papallones nocturnes i ajuda a reduir la plaga de la processionària
Dues cries d'òliba a la caixa niu del campanar de Sant Pere de Torelló


Ens va passar l'estona volant, ja que ho vam trobar molt interessant i vam aprendre moltes coses, com per exemple:

  • Que es construeixen ascensors per peixos a les preses dels pantans.
  • Que avui els nostres rius estan més nets que abans.
  • Que a la primavera i l'estiu no hauríem de donar fruits secs als ocells.
  • Que podem posar menjar a casa i observar els ocells que vénen a menjar.
  • Que hi ha animals que no són propis de la zona i que poden eliminar espècies d'aquí.
  • Que es poden posar anelles als ocells per conèixer més coses d'ells.
  • Que podem facilitar-los els nius, amb caixes de fusta o amb teules amb un forat al mig.






 PLÀNOL DEL ZOO VIRTUAL






Hem finalitzat el projecte al desembre de 2016
Alumnes de 3r
























No hay comentarios:

Publicar un comentario