Planta 1, té aigua, terra, aire i sol. És la que està amb més bones condicions tot i que una fulla està seca i amb un forat,
Continuem amb la investigació...
Després de fer hipòtesis i d'observar les plantes durant aquestes dues setmanes, hem començat a documentar-nos. Hem llegit informació i mirat un vídeo sobre:
· les parts de les plantes
· la nutrició de les plantes (com s'alimenten i què necessiten per alimentar-se?)
· la fotosíntesi (una paraula que molts de nosaltres no havíem sentit mai)
De moment hem vist que....
· Les plantes tenen arrels, tiges, fulles i fruits.
· Es fabriquen el seu propi aliment.
· A partir de les arrels, les plantes obtenen aigua i sals minerals que troben a la terra.
· De l'aigua i les sals minerals fan la SABA BRUTA.
** Hem vist que la planta 2 i 3 (que no tenen aigua ni terra) no poden fer saba bruta i són les primeres plantes que s'han mort.
· Transporten la SABA BRUTA de les arrels fins a les fulles on, realitzant un procés que s'anomena fotosíntesti, la converteixen en SABA ELABORADA (el seu aliment).
Intrigats per saber com transportaven la SABA BRUTA fins a les fulles, hem fet una altra investigació. Aquí teniu les fotos:
|
Hem agafat 4 clavells blancs i els hem posat en recipients diferents: aigua tenyida de color blau; aigua tenyida de color vermell; aigua sense tenyir; i un clavell amb la tija partida per la meitat (una part amb aigua tenyida de color vermell i l'altra de color blau). |
|
En Gianni tenyint l'aigua de color blau. |
|
En Roger i l'Alexandre preparant el clavell partit per la meitat
|
Les hipòtesis són vàries: els que tenen l'aigua tenyida es moriran, d'altres creuen que el clavell es tornarà de color blau o vermell i el clavell partit de color lila... Esperarem fins la setmana vinent per observar-ho i arribar a unes conclusions definitives. Alhora també ens endinsarem en la fotosíntesi....
Us anirem informant de tot el que va passant!
Aquesta setmana hem observat els clavells que teniem en diferents condicions (amb aigua tenyida blava; amb aigua tenyida vermella; amb aigua sense tint i un clavell partit per la meitat amb aigua vermella i blava) i hem vist que:
· El clavell que estava amb aigua de color vermella s'ha tenyit completament d'aquest color.
· El clavell que estava amb aigua de color blau s'ha tenyit " una mica, tot fent puntets".
· El clavell que estava amb aigua sense tint ha continuat de color blanc.
· El clavell que estava partit per la meitat ha quedat força tenyit amb punts blaus i només un pètal de color vermell.
Les conclusions a les que hem arribat són:
· L'aigua amb el colorant ha pujat per la tija i ha tenyit les flors.
· Potser el clavell amb tint de color blau no s'ha tenyit tant perquè tenia menys aigua i estava en un recipient més petit (això ho hauríem d'acabar d'investigar)
· El clavell que estava amb aigua sense tint també li ha pujat l'aigua per la tija, però com que és transparent, no ha canviat de color.
· La tija no està partida per la meitat; és més gruixuda la part del pot blau i per això s'ha tenyit més de blau.
Hola famílies!
Després d'un llarg mes treballant i investigant entorn a la pregunta: què necessiten les plantes per viure? hem arribat a l'últim apartat, el de les conclusions. Ha estat un mes de moltes hipòtesis, observacions, anotacions, ... però finalment ens ha servit per poder veure i entendre tot allò que necessiten les plantes per viure, la funció de nutrició i la fotosíntesi.
Arribat al seu punt final, i com que 4 de les plantes no han pogut sobreviure perquè els faltava un dels elements (o AIGUA, o AIRE, o TERRA o LLUM DEL SOL) hem decidit llençar-les al compostador de l'escol, perquè puguin tornar a la natura.
Hola famílies!
Aquesta setmana cadascú ja ha escollit la caixa temàtica que vol començar a investigar. Les preguntes són ben diverses....
· El nostre cor sempre batega igual?
· Som responsables amb l'ús de l'aigua?
· Simetries! Si-me-què?
· Descobrint Gaudí!
· Juguem amb el tangram
· Fem figures planes?
· Com és que continuem tenint aigua si no en podem crear?
· Juguem amb línies i figures
|
L'Adrià i en Rai mirant una factura d'aigua |
|
La Martina apuntant les pulsacions del seu cor després de 5 minuts en repòs. |
|
L'Annamaria i la Martina fent 5 minuts d'exercici per comprovar si les pulsacions variaven. |
|
En David experimentant amb les línies rectes i corbes. |
|
En Gianni treballant amb la caixa del tàngram |
|
L'Albert i la Jialin descobrint les parts de les figures: vèrtex i costats. |
|
L'Aleix i en Roger estan llegint la biografia d'Antoni Gaudí |
|
quina feinada que tenim!!!!
ResponderEliminarM'han agradat molt les caixes i tinc ganes de començar-ne una altre
ResponderEliminarLes caixes son molt divertides!
ResponderEliminarMarc Casellas
Aprenem molt fent caixes! David Antolin
ResponderEliminarEs super divertit fer caixes i a l'hora aprenem!
ResponderEliminarM'ho passo molt be fent caixes i descobreixo coses noves!
ResponderEliminarAbril Fornells
Hola sóc en Roger i les caixes són divertides per que aprens coses noves i m'ho passo molt be aprenent coses amb els companys.
ResponderEliminarRoger Montia
Hola sóc en Miquel i m'ho passo molt bé fen caixes,magradaria que l'any que ve es repeteixin les cixes
ResponderEliminaropino el mateix
EliminarRita Cuadrado
Hola sóc en Ferran Fornols.
ResponderEliminarM'agraden molt les noves caixes, la que més m'ha agradat és la d'anglès nova.